tancar Tancar googleMaps

Ajuntament d'Òrrius

L‘Ajuntament / Transparència
  •  
  • L’ALCALDE T’INFORMA

    Informe d’Alcaldia nº 68 del 19 de juny del 2017
     
    Benvolguts i benvolgudes,
     
    avui dilluns ha comenát a treballar en la neteja dels edificis municipals la nova empresa ue hem contractat per a aquestes qüestions. Es tracta del CEO (Centre Especial d’Ocupació) de la Fundaicó El Maresme Discapacitats.
    Aquesta fundació dóna ocupació a persones amb discapacitat intel·lectual de la nostra comarca i, amb aquest contracte, no només ens assegurem una feina ben feta i amb totes les garanties, sinó que, a més, fem una obra social donant feina a persones que, per les seves característiques, tenen molt difícil la seva integració al món laboral.
     
    Aquesta setmana s’han efectuat treballs de desbrossament i millora del ferm del camí de Ca la Mort, des de l’encreuament de Can Badorics fina a la carretera de la Cornisa de Sant Bertomeu.
    Aquests treballs els ha dut a terme el consorci del Parc de la Serralada Litoral a càrrec del seu pressupost.
     
    El passat 17 de juny va començar la temporada del Complex Esportiu Municipal Maria Bosca, amb l’obertura de la piscina municipal, amb uns preus estudiats i elaborats de tal manera que siguin el menys carregosos possible per a tots els seus usuaris. Aquests preus els podeu consultar a l’Ajuntament o directament a la web.
    Per altra banda també s’ha obert el Bar de la Piscina, queenguany estarà portat per part del personal que ja ho va fer la temporada passada i que tan bons resultats va obtenir, però amb un nou cuiner que esperem estigui a l’alçada dels delicats paladars dels orriencs.
     
    Fins la propera setmana. J.R.
     
     
     
     
    Informe d’Alcaldia nº 67 del 12 de juny del 2017. Resum del 2n any de mandat

    Benvolguts i benvolgudes,

    en aquest segon any de mandat s’han produït molts canvis en l’equip de govern municipal, primer amb la dimissió de l’Anna Sala per motius personals que fou substituïda per en David Vàzquez, que també va deixar el càrrec per incompatibilitat amb la seva feina i que fou substituït a la vegada per en Jordi Albets.

    Per altra part, i degut a la bona sintonia i igualtat de criteris amb els companys de l’oposició, l’equip de govern va considerar la possibilitat que tots passessin a tenir càrrec amb cartera, i així es va fer: s’incorporà primer la Glòria Mateo i seguidament la Roser Cuquet i en Francesc Garrido.

    Així doncs, el Cartipàs Municipal ha quedat de la següent manera:

    Jordi Rull Claus – Alcalde i Àrees de d’Urbanisme, Règim Interior i Atenció al Ciutadà,

    Pere Puig – 1e Tinent d’Alcalde i Regidor de Serveis, Vies Públiques i Medi Ambient,

    Imma Triadó - Àrees d’Hisenda i Patrimoni, Recursos Humans, Promoció Econòmica, de Salut Pública i Benestar Social,

    Gloria Mateo les Àrees de Cultura i Joventut,

    Jordi Albets - Àrea d’Educació,

    Francesc Garrido – Àrees de Telecomunicacions, Innovació Tecnològica, Transparència i Esports

    i Roser Cuquet amb les Àrees de Comerç i Habitatge.

    És un Govern transversal però homogeni que té com a únic objectiu la millora i el progrés del nostre Poble.

    En aquest segon any de mandat hem prioritzat les millores estructurals del Poble, amb la contractació d’una empresa externa per a la neteja viària, la incorporació d’una persona per a la consergeria i manteniment de l’Escola i el Complex Esportiu Maria Bosca, cosa que permetrà al dos membres de la brigada Municipal dedicar els seus esforços al manteniment general del Municipi.

    Amb el tema de la neteja dels edificis Municipals, després d’haver obert un concurs públic que quedà desert, s’ha contractat, pel mateix preu de la nostra oferta, la Secció de Neteja de la Fundació Maresme de Discapacitats i que començarà la seva tasca el proper dia 19 de juny. Amb aquest contracte assegurem la feina ben feta i a la vegada col·laborem en la inserció social d’aquestes persones que tant difícil ho tenen en el món laboral tant precari que tenim.

    En un altre apartat de coses durant aquest any s’ha solucionat la precària instal·lació pública elèctrica del Bell Cim i s’ha reparat i substituït les canonades del ramal d’aigua potable del carrer Barcelona; també s’han fet noves les instal·lacions elèctriques del Club, posant dos comptadors nous per separar els consums del Bar Restaurant de la resta de la instal·lació esportiva.

    També s’han fet importants obres de millora i sanejament del Centre Cívic Can Mestres i en l’actualitat s’està treballant amb un grup de voluntaris en la neteja i posta a punt de l’espai del terrat, que un cop acabat permetrà tenir un lloc ideal a l’estiu per a fer concert festes i actes lúdics en general.

    En el mateix apartat es va demanar una subvenció, ja concedida, per a la remodelació de la Sala Polivalent per, amb dues tongades, una enguany i l’altra l’any que ve, es pugui insonoritzar i climatitzar, cobrir la part posterior i fer els lavabos nous i construir un magatzem.

    Entre les obres que es començaran dins d’aquest any i que ja estan encomanades, tenim:

    La posta en marxa del dipòsit d’aigua potable del Morro Negre, la remodelació del Camí de Can Prat, des de l’Escola fins a la bifurcació del camí de cal Camat i el de Cabrils, la nova claveguera del Mirador i el soterrament de les línies telefòniques a l’alçada del carrer del pont.

    En projecte estem treballant amb el departament de Carreteres de la Diputació de Barcelona l’ampliació de la carretera BV – 5106 des de la rotonda dels quatre rellotges fins al Poble amb principal atenció en els punts en que dos vehicles no es poden creuar sense perill, en el cas del nostre municipi: el pont de la riera de Riudameia i el de Can Feliu. També està sobre la taula la construcció de la variant des de la mitja rotonda de sota Can Bertran enllaçant amb el carrer Barcelona, passant per l’actual ubicació de l’escola de trial.

    Tenim també en marxa la sol·licitud per l’ampliació de l’escola Francesc Macià que en aquests moment es troba sobrepassada en la seva capacitat d’absorció de nous alumnes. Una comissió formada per l’Ajuntament, l’AMPA i la direcció i Claustre de professors ha elaborat un dossier on constaten aquestes mancances i que entregarem en mà a la Delegada Territorial en dates properes per tal de fer pressió en la nostra demanda.

    Totes aquestes i altres actuacions són les que hem fet, les que es faran en un futur immediat i els projectes a més llarg termini, que són fruit de la feina d’un equip de govern sòlid i compenetrat que treballa amb l’únic objectiu de millorar el nostre Poble i fer millor l’ estança a tots els que hi vivim.

    Fins la propera setmana. J.R.

     

    L’ALCALDE T’INFORMA :
     
     
     
     

    INFORME Nº 66 de 5 de juny 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    Aquest dilluns passat hem tingut a l’Escola Francesc Macià la visita de la Delegada Territorial del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Sra. Carmina Pinya i Salomó. Aquesta visita és la resposta de la invitació que, d’una manera oficial, li vaig fer el dia que en el seu despatx li vaig fer lliurament de la sol·licitud d’ampliació de la nostra escola. La delegada va atendre la nostre petició i va acceptar fer aquesta visita per poder comprovar sobre el terreny les mancances que en el nostre escrit fèiem paleses.

    De moment sembla que tot va per bon camí.

    En aquest escrit us vull parlar d’una persona que treballa a l’Ajuntament de fa molts anys i que per ser tant habitual i propera no li donem tota la importància que té dins del nostre petit organigrama. Em refereixo a la Pepita Pallarès. Aquesta persona, que és la que ens atén a tots quan anem a l’Ajuntament per alguna gestió. És, podríem dir, l’ànima de l’oficina. Sense ella, que porta tot el pes de la gestió d’un ens tant complex com és un Ajuntament, ficat dins de l’entramat de l’Administració Pública, ens seria molt difícil poder solucionar els molts problemes que sorgeixen en el dia a dia, donada la precarietat de mitjans dels que disposem. Per fer la seva feina, a qualsevol altre Ajuntament caldrien dues o tres persones i ella s’ho fa tota sola.

    Els polítics arribem i passem, però la Pepita hi és sempre. És un arxiu vivent de les coses que han succeït i succeeixen en el municipi, coneix pràcticament a tothom i fa així més fàcil la solució dels problemes i de totes les gestions.

    Per la seva eficàcia, dedicació en la feina i paciència en el tracte amb tothom crec que és de justícia reconèixer públicament els seus mèrits. Donem-li tots les gràcies!

    Per fi sembla que podrem posar punt i final al tema del soterrament de les línies telefòniques de l’entrada del poble a l’alçada de la “fàbrica”. A l’estiu de l’any passat la brigada municipal va enllestir l’obra civil que sol·licitava la companyia per realitzar les obres; després de molt insistir ja tenim la confirmació que aquestes es portaran a terme abans de vacances. Esperem que aquesta vegada sigui veritat.

    Aquesta setmana la Brigada Municipal ha reprès les tasques de desbrossament de les vores dels camins. Aquesta primavera, per la climatologia favorable que hem tingut, ha sigut especialment procliu al creixement de tota mena d’herbes. Com tots sabeu, el nostre municipi es va declarar lliure d’ herbicides i pesticides, fet que fa que aquestes tasques calgui fer-les manualment i això comporta que no sempre es pugui fer amb la freqüència que caldria, però en contrapartida millorem en salut. En els espais on no es pot treballar amb la desbrossadora, fem un tractament amb vinagre d’alta graduació que fa els mateixos efectes que els herbicides però que no és tòxic per a l’entorn.

    Fins la propera setmana.

    Jordi Rull i Claus

     

     

    Informe d’Alcaldia nº 65 de 29 de Maig de 2017

    Benvolguts i Benvolgudes,

    El proppassat dia 23 d’aquest mes hem rebut a l’Ajuntament la visita del Delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona el Sr. Miquel Àngel Escobar i Gutiérrez, acompanyat de la Responsable de la seva oficina la Sra. Cesca Domènech i Ruera. Aquestes visites, que s’engloben en el marc de les que el delegat efectua pel territori, serveixen per a què el govern pugui copsar “in situ” les problemàtiques que afecten als diferents pobles i ciutats i així poder proposar i executar les solucions d’una manera més realista.

    En el nostre cas, hem exposat al Delegat la petició efectuada al Departament d’Ensenyament per la urgent ampliació de l’Escola Francesc Macià, doncs en aquest moment ens trobem al punt del col·lapse, per manca d’espai i amb unes instal·lacions precàries i obsoletes que dificulten el normal desenvolupament de la docència i a la vegada impedeixen el seu creixement; un creixement, per altre banda, forçat per la demanda que provoca l’augment lent, però constant, de la població del municipi.

    Amb el Delegat hem fet una visita a l’Escola i conjuntament amb el seu director, en Cesc Torner, ha pogut copsar sobre el terreny les nostres peticions.

    En un altre ordre de coses, ens hem preocupat per l’expedient de la reparació obligatòria de l’espai de la Pedrera Pedra Blava que, com ja sabeu, està pendent d’execució.

    També hem demanat al Delegat que la Generalitat que es posi al dia amb els pagaments del deute que la Institució té contretes amb l’Ajuntament de l’exercici 2016, amb un import aproximat de 100.000€.

    El Delegat s’ha mostrat obert a les nostres peticions i esperem que la seva visita ens aporti solucions a les peticions demanades.

    Aquest mes de Maig s’ha fet una important actuació en el camí de Sant Bartomeu, des de la carretera de la Roca fins a Cal Camat, consistent en l’anivellament del sòl, neteja i condicionament de cunetes i renovació de les fibles d’evacuació d’aigües, amb un pressupost d’ aproximadament 4.400 € a càrrec del pressupost del Consorci del Parc de la Serralada Litoral.

    Com tots sabeu, des de l’any 2016 Òrrius forma part d’aquest Consorci i per aquest fet es realitzen actuacions en el nostre municipi en moltes facetes, sempre al voltant de la preservació i conservació del territori.

    En la prevenció d’incendis forestals, la nostra zona es troba en la ruta de vigilància U-72 que compren Òrrius, La Roca del Vallès i Vilanova del Vallès, amb 4 torres de guaita: la G-9 a Cabrils, la G-11 a Montornès del Vallès, la G-10 a Vilassar de Mar i la G-12 a Òrrius.

    En la preservació de la natura, el Consorci té engegat un pla de pastures que consisteix en la creació de ramats pel control del sota-bosc i enguany, en el nostre municipi, s’han adequat per aquests afers l’espai de les Viscàies amb una superfície de 1,64ha. i la zona de Can Mastruc amb 2,57ha. S’està treballant també em l’eliminació dels pins afectats per la plaga del Tomicus, que de moment afecta poc als nostres boscos. En l’aspecte animal s’està posant una important atenció en el control i preservació d’espècies protegides com ara les aus rapinyaires , els tritó verd i altres espècies amenaçades.

    S’actua també en les pròpies infraestructures viàries del Parc, amb la senyalització i reparació de camins com les que explicava al començament d’aquest escrit.

    En el terreny de la millora de l’entorn del patrimoni arqueològic, que es porta a terme amb un conveni amb la “Caixa”, enguany s’arranjaran els accessos al Poblat Ibèric de Céllecs, per tal de facilitar-ne la seva visita.

    Amb totes aquestes actuacions i d’altres com són la guarda i custòdia del territori que porten a terme els Agents del Parc, el superàvit de la nostra quota és molt clar, doncs la inversió que efectua el consorci en el nostre municipi és notablement superior al que ens costa la nostra permanència.

    Amb l’afany d’aquest govern de fer més fàcils i fluides les gestions que els ciutadans duem a terme a l’Ajuntament, a partir d’aquesta setmana, es poden efectuar els pagaments de taxes, quotes, llicències etc. amb targeta de crèdit.

    Fins la propera setmana. J.R.

     
     
     
    Informe d’Alcaldia nº 64 del 22 de Maig

    Benvolguts i benvolgudes,

    el Servei Municipal d’Aigua Potable el tenim delegat a SOREA ’Sociedad de Abastecimiento de Aguas, S.A.U’, que és l’empresa que ho gestiona tot, des de la compra de l’aigua a ATLL ’Aigües del Ter-Llobregat’, passant per la distribució, les reparacions i manteniment de la infraestructura i el cobrament del servei.

    En el cas de patir una fuita a la instal·lació del vostre domicili, cal que sapigueu que es pot comunicar l’incident a l’empresa concessionària i que aquesta té l’ obligació d’aplicar un descompte d’un 20% a l’excedent de consum habitual i en cap cas el preu final no pot excedir de 0,7598€/m3, que és el cost de la matèria prima més un 5% en concepte d’energia elèctrica i el tractament de l’aigua, als clients d’ús domèstic.

    Per obtenir aquest descompte cal presentar la factura de la reparació emesa per un professional.

    Per alleugerir més l’impacte econòmic de la factura, aquesta es pot fraccionar en terminis, si així es vol, i l’empresa té l’obligació de concedir-ho.

    Canviant de tema, dissabte dia 13 es va celebrar la Festa del Maig a Òrrius, que, com tots sabeu, representa l’arribada de la Primavera amb la Plantada del Maig a la plaça. Aquesta és una festa de joventut per excel·lència en la que es festeja el rebrotament del natura en tots els seus aspectes i amb la que s’invoca als Déus per què la vida brolli amb la màxima generositat possible.

    Enguany aquesta ha transcorregut amb alegria i sense incidents a remarcar, com cal que sigui.

    Fins la propera setmana.

    J.R.

    Informe d’Alcaldia nº 63 del 15 de Maig

    Benvolguts i Benvolgudes,

    a la Junta de Govern Local celebrada el proppassat dia 11 s’han aprovat, entre altres coses, de pur tràmit, la proposta d’adjudicació del contracte menor dels serveis de mediació d’assegurances privades. Fins avui les assegurances d’edificis, espais esportius, pòlisses de responsabilitat civil, vehicles, personal, activitats, etc., les teníem escampades amb diferents companyies, cosa que feia difícil el seu control i a la vegada encaria els costos finals. Amb l’aprovació de la proposta presentada per aquesta alcaldia les hem concentrat totes en una sola entitat i així en podem millorar el control i amb un augment de les cobertures n’hem abaratit el preu total.

    Pels canvis que suposa en el dia a dia de la Brigada municipal, l’altre punt d’ importància rellevant, és l’aprovació de la delegació de les competències municipals a favor de l’empresa RESMAR del Consell Comarcal del Maresme per la prestació del servei en matèria de neteja viària d’acord amb el pla de gestió de serveis. Aquest conveni ha quedat signat l’endemà mateix de la seva aprovació i esperem que comenci a funcionar a partir de primers del proper mes de Juny.

    Ja s’ha tancat el termini, ja prorrogat, per a la presentació de currículums per a l’ocupació de les places de socorristes per a la piscina municipal, la de la persona de de substitució per les vacances del personal de la brigada, així com la plaça de manteniment de l’Escola Francesc Macià i del complex poliesportiu Maria Bosca.La gestió i selecció d’aquest personal es realitza a través del SEMPRE (Servei d’Empresa i Promoció Econòmica) de l’Ajuntament d’Argentona, en conveni amb el nostre municipi i d’aquesta manera ens assegurem la total transparència d’aquestes adjudicacions i que aquestes es faran amb criteris únicament tècnics. Tot aquest procés creiem que es pot culminar en els propers 15 dies, això voldria dir que la incorporació de, com a mínim la persona de manteniment, podria ser a principis de Juny i les altres en els terminis que el seus càrrecs requereixin.

    Fins la propera setmana.       

    Benvolguts i benvolgudes,

    Cada any la Diputació de Barcelona obre, en el marc del Catàleg de Serveis del Pla de Xarxa de Governs Locals, una convocatòria d’ajuts econòmics per col·laborar amb el finançament d’activitats educatives, lúdiques, culturals, esportives, de salut, així com també a la millora dels espais on aquests es desenvolupen.

    A finals del passat mes d’abril ens va arribar el dictamen de la Junta de Govern d’aquest ens públic, amb el que se’ns comunica l’aprovació de pràcticament totes les sol·licituds que hem fet enguany des d’aquest Ajuntament, amb la inestimable col·laboració de la Maite Espín, que és la persona que ens fa la feixuga tramitació dels expedients.

    Amb aquests diners, aproximadament uns 16.900€, podrem realitzar diverses activitats i projectes que tenim en marxa i d’altres nous, com el Control de Plagues Urbanes com la del Mosquit Tigre, millorar les instal·lacions tècniques de la Sala Municipal, implementar el Pla d’Intervenció en polítiques per a joves, suport a la Dinamització Esportiva, a l’Atenció als animals abandonats a la via pública i al cofinançament del Festival de Música i Sensacions, que tant d’èxit està assolint des del seu començament. A més de tots aquests, hi ha programes complementaris i altres fons de prestació per ajudar en àmbits de benestar social, educació, ocupació..., així com suports tècnics i materials dels quals també podem disposar.

    Aquests ajuts són de vital importància, sobretot, per als pobles petits com el nostre, amb pressupostos reduïts, que amb prou feines cobreixen les necessitats més bàsiques, i així poder oferir una sèrie de serveis que en municipis grans estan totalment garantits, però que aquí, sense ells, seria pràcticament impossible d’oferir.

    Fins la propera setmana. J.R.

     

     

     

     

    Informe d’alcaldia nº 61. 2 de Maig del 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    és evident, almenys per a mi, que tothom té dret a expressar les seves opinions com més bé l’hi plaquin, encara que sigui de forma anònima, com les de l’escrit que s’ha rebut en aquest Ajuntament aquesta setmana passada en el qual es preguntava “donde están nuestros impuestos”, doncs segons el remitent, tenim el poble “descuidado y sucio y lleno de hierbas por todas partes”, i per tot això voldria fer els següents aclariments:

    La brigada municipal està en l’actualitat formada per dues persones i la seva capacitat per assumir totes les tasques de manteniment del poble és limitada i insuficient. Per pal·liar aquesta deficiència estem en procés d’externalitzar la neteja viària contractant per a aquesta feina l’empresa RESMAR que depèn del Consell Comarcal, per tal que la brigada es pugui dedicar exclusivament al manteniment del poble; així mateix, es contractarà una persona per que assumeixi les tasques de consergeria i manteniment de l’Escola Francesc Macià i del Complex Esportiu Maria Bosca, feines que fins ara també les realitzava la Brigada Municipal, així doncs amb totes aquestes mesures creiem que tot plegat millorarà molt.

    Amb el tema de les herbes voldria exposar que hem començat un altre enfocament en el seu tractament. Volem des d’aquest Ajuntament un poble net de plaguicides i herbicides, doncs no oblidem que tots aquets productes són d’una gran perillositat per a l’entorn i d’alta toxicitat per a totes les persones que hi puguin entrar en contacte. Les herbes formen part del nostre espai natural, estem en un municipi rural i per tant només actuarem en els llocs on sigui del tot necessària la seva eradicació i mai amb productes tòxics.

    En quant a la pregunta sobre els impostos, en aquests moments ja està en marxa la reparació de la canonada d’aigua potable del carrer Lleida i la seva total substitució, amb un pressupost d’aproximadament 18.000 €; la posta en marxa del dipòsit del Morro Negre que costa 81.000€; la claveguera del Mirador per un import de 23.000€, i l’arranjament del camí de Can Prat per un valor de 41.000€, tot plegat suma la no gens menyspreable quantitat de 163.000 €. Ja sé que les prioritats en les inversions sempre són opinables, però aquestes, per la nostra manera d’entendre el poble, són prou importants.

    Voldria fer avinent a la persona de l’escrit que, com faig sempre amb qui així ho desitgi, pot sol·licitar una visita aquí a l’Ajuntament i molt gustosament l’atendre en persona per poder intercanviar opinions.

    Aquesta Setmana Santa hem tingut un greu problema amb el col·lector general d’aigües brutes en el tram que va des del final des carrer Lleida fins a la depuradora de Riudameia, doncs a l’alçada de l’empresa Pral es va formar una bassa, cosa que era senyal inequívoca que la claveguera estava obturada i trencada. Es va fer venir immediatament una empresa especialitzada i es va detectar que el pou que existeix a l’entrada del camí de Can Lladó, de més de 10 metres de profunditat, estava totalment ple de porqueria, fet que impedia la lliure circulació de les aigües. Es va buidar el pou i es va actuar amb una retro-excavadora en el lloc on s’havia acumulat l’aigua fins a trobar la canonada que degut a la pressió s’havia trencat i es va procedir a la seva reparació. Aprofitant l’ocasió en el mateix lloc es construeix un pou de registre per, d’aquesta manera, en casos com aquest, podrem accedir amb més facilitat al problema.

    Fins la propera setmana. J.R.

     

     

    Informe d’alcaldia nº 60. 25 d’abril.

    Benvolguts i benvolgudes,

    Aquest dissabte passat vam fer la reobertura del nou Centre Cívic Can Mestres, aquest espai que, reobert, després d’un acurat rentat de cara, volem que sigui un autèntic centre cívic, on tingui cabuda tot tipus d’actes sòcio-culturals per a tothom, des dels més grans fins els més petits.

    El centre disposa d’un espai polivalent amb dues sales, una de més gran a la planta baixa amb ordinadors amb wifi lliure, on poder venir a estudiar, buscar informació, recerca de feina, fer-hi cursos...; un espai per a infants i famílies amb jocs diversos; taules per a l’estudi, jocs, tallers...; un futbolí i un ping-pong, altaveu Bluetooth per escoltar música a l’estona de trobada amb els amics per als joves; racó de punt de servei del Bibliobús amb bancs a l’entrada per llegir a la fresca o petar la xerrada amb els amics...

    Aquesta sala, en un moment donat, es pot convertir en saló de conferències, de concerts de petit format, espai per a lectura de contes, presentació de llibres, sala de tallers, creació col·lectiva..., o allò que calgui.L’ altra sala, al primer pis, disposa d’un espai més reduït per fer-hi tallers, equipada per fer-hi cursos, reunions, activitats de petit format..., i disposa d’una magnífica terrassa com a extensió.

    Can Mestres, a més, disposa d’un gran espai a l’aire lliure a dalt de tot que volem començar a rehabilitar i esperem comptar amb l’ajut de tot el poble en aquesta nova aventura, donat que és un espai meravellós on, en un futur, s’hi podran fer festes a l’estiu, concerts, recitals, activitats diverses, i que ampliarà l’oferta d’espais amb encant del nostre municipi. En els propers dies us farem arribar des de la regidoria de cultura quines necessitats tenim perquè ens doneu un cop de mà i fer-ho possible entre totes i tots.

    Aquest ajuntament, i molt especialment la regidoria de Cultura i joventut amb la Glòria Mateo al capdavant i la Gisela Bellavista com a responsable de dinamitzar el centre, esperem que pugueu gaudir a partir d’ara dels actes que s’hi aniran organitzant per a la promoció de la cultura, l’oci i la convivència ciutadana dels habitants del nostre municipi.

    A part d’aquests actes puntuals, sapigueu que el centre cívic està obert totes les tardes. Podeu consultar els horaris a la web de l’Ajuntament o al taulell del propi Can Mestres.

    Fins la propera setmana. J.R.

                       

     

    Informe d’alcaldia nº 59. 10 d’abril

    Benvolguts i benvolgudes:

    El Fons de Desenvolupament Regional Europeu (FEDER) és un instrument financer de la Comissió Europea que es va crear amb la finalitat d’ajudar econòmicament a les regions d’Europa per tal que totes convergeixin en el mateix nivell de desenvolupament. Aquest fons suposa una de les partides més grans del pressupost de la UE que afecten àrees com els transports, les infraestructures socials, la tecnologia de la comunicació, l’energia, el medi ambiental, recerca i innovació, la formació, la rehabilitació urbana i la reconversió industrial, el desenvolupament rural, la pesca, el turisme i la cultura.

    Les corporacions locals que es poden acollir directament a aquest fons són les de més de 20000 habitants i els Ajuntaments més petits ho podem fer a través dels Consells Comarcals, agrupant els municipis de la comarca. D’aquesta manera, en el Programa Operatiu (PO) de Catalunya 2016-2020, en la convocatòria Eixos Prioritaris 4 i 6, estem treballant conjuntament amb el Consell Comarcal en l’Eix 4 per les instal·lacions de producció d’energia tèrmica amb biomassa en edificis municipals i en l’eix 6, que és el que es refereix a la conservació i protecció del medi natural i la promoció de l’eficiència de recursos. Dirigirem les peticions cap a la rehabilitació d’espais urbans, accions per a la millora del coneixement del patrimoni cultural i natural i del seu potencial econòmic, la millora de la mobilitat a l’espai públic i l’accessibilitat als recursos turístics, amb la senyalització de rutes i itineraris, el foment del turisme de natura i el manteniment i construcció d’àrees d’oci, senders i camins.

    Continuarem informant.

    Fins la propera setmana.

    J.R.

     

     

    Informe d’alcaldia nº 58 - 3 d’abril                                  

    Benvolguts i benvolgudes:

    Ja fa alguns dies ens ha arribat la primavera i amb ella, a part de les al·lèrgies, aquella època en que tot comença a brotar i també totes aquelles plantes que en diem les males herbes.Sobre aquest tema vull recordar que l’any passat es va presentar al Ple Municipal una moció, que es va aprovar per unanimitat, en la que es declarava el municipi d’ÒRRIUS espai lliure de pesticides i herbicides per tal de millorar la nostre salut ambiental i física. D’aquesta moció passo a transcriure els acords que se’n deriven:

    1-Que aquest Ajuntament pren consciència de l’elevada toxicitat dels pesticides i herbicides, nocius tant per a l’entorn natural com per a les persones que els manipulen i per a aquelles que, d’una manera accidental, hi puguin entrar en contacte

    2-Que a partir del moment de l’aprovació d’aquesta moció, mai més al nostre municipi es tornaran a utilitzar aquests tipus d’herbicides i pesticides als espais públics que depenen d’aquest Ajuntament

    3-Adherir-nos a les actuacions que, des dels Ajuntaments del nostre país o directament des de la Generalitat de Catalunya, es duguin a terme per a la eradicació del seu ús.

    4-Aconsellar a tots els particulars que en els seus espais, ja siguin de cultiu com de jardí, s’abstinguin de la seva utilització per obtenir entre tots i per a tots un entorn més sostenible i saludable.

    Aquest Ajuntament en el tema que ens ocupa ha optat per actuar només ens els llocs on és imprescindible la neteja de les males herbes i sempre amb mètodes no contaminants, ja sigui estassant amb la magalla o amb màquina si el terreny ho permet o bé amb un mètode nou que estem provant que consisteix en ruixar amb una concentració de vinagre que com tots sabeu es un producte innocu que no contamina i que, segons sembla, actua sobre les arrels i atura el creixement de la planta.

    Des d’aquestes pàgines voldria aconsellar  a tots els particulars que en els seus espais no s’utilitzin cap tipus d’aquests productes, per a la salut del nostre entorn, però sobretot per a la pròpia salut dels que els manipulen. 

    Aquest divendres 31 de març en hem reunit a l’Ajuntament de Dosrius els alcaldes i regidors de Promoció Econòmica d’Argentona, Cabrera, Dosrius i Òrrius per tal de seguir avançant en la implementació del Pla Director i la definició estratègica dels municipis de la riera d’Argentona.

    En aquesta trobada s’ha fet un repàs a les accions realitzades conjuntament des de l’any 2011, quan van signar el conveni marc per al foment de l’ocupació d’aquests municipis. En aquest sentit s’ha abordat la necessitat d’enfortir la coordinació, així com la d’impulsar una imatge conjunta de marca que identifiqui el treball i sinergies que els quatre municipis duen a terme al territori per al desenvolupament econòmic local.

    La reunió s’ha valorat de manera molt positiva i s’ha aprofitat per definir les quotes de participació de cada Ajuntament i per consensuar alguns dels trets mínims que hauria d’incorporar aquesta futura marca.El Pla Director planteja un calendari d’acció de quatre anys i pretén implicar els agents econòmics del territori: administracions, comerços, empreses i entitats, amb l’objectiu de dissenyar projectes col·laboratius i mancomunats que siguin mereixedors de finançament supramunicipal i que permetin beneficiar les quatre localitats participants.     

    Fins la propera setmana.J.R.


    Informe d’Alcaldia nº 57 – 27 març 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    en el moment en que va començar l’arribada massiva de refugiats que fugen de les guerres que assolen diferents països i intenten trobar refugi a Europa, Òrrius es va oferir per acollir, dins de les nostres possibilitats, a persones que es trobin en aquesta situació desesperada.

    Com tots sabeu, el govern espanyol, que és qui té les competències en temes d’immigració, té bloquejades les fronteres i dels compromisos que va assolir no n’ha dut a terme ni un 10%, el que fa que, malgrat la gent del nostre país s’hagi manifestat reiteradament predisposada a l’acolliment i malgrat les institucions de govern de Catalunya tinguin preparats tots els protocols perquè es materialitzi, aquest acolliment no es pot dur a terme.

    Fos com fos, un cop estudiades les nostres possibilitats, vam arribar a la conclusió que, en el cas que algun dia es pugui tirar endavant aquest acolliment, i per les dimensions del municipi, podríem donar hospitalitat a una família. Per poder-ho fer ens vam posar en contacte amb la congregació religiosa propietària de Can Meuxa, casa que actualment està preparada i equipada per poder-hi viure, i els hi vam sol·licitar la seva cessió temporal amb aquesta finalitat i vam tenir una resposta positiva per part de les religioses. Ahir mateix vam tenir una reunió amb les responsables de l’ordre per lligar els detalls. Si aquesta arribada es produís, ja hem contactat amb diverses persones que s’han manifestat voluntàriament a fer-ne l’acompanyament.

    P el que fa a la problemàtica dels senglars, després d’una reunió amb els Agents Rurals, Mossos d’Esquadra, el president de la Societat de Caçadors d’Òrrius i l’Ajuntament, aquesta setmana s’ha publicat un Ban municipal on es comuniquen els acords que es van prendre. Si és del vostre interès, el podeu consultar a la cartellera municipal de la Plaça de la Constitució.

    Fins la propera setmana. J.R.

    Informe d’Alcaldia nº 56 – 20 març 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    la setmana passada el regidor David Vàzquez, que estava al capdavant de les regidories d’Educació i Joventut, em va presentar la seva dimissió per problemes professionals, en no poder conjuminar les seves tasques com a carter amb l’exercici dels seus càrrecs. Voldria dir que aquesta manera sincera d’actuar l’honora, doncs prefereix deixar el lloc de regidor, que em consta que li feia molta il·lusió, per deixar pas a un altre que el podrà desenvolupar amb més plenitud. Malgrat això, com m’ha manifestat personalment, queda a la nostra disposició per ajudar en tot el que calgui. Gràcies David. En la propera edició d’aquest informe anunciaré qui serà el seu substitut.

    Aquesta setmana, després de l’aprovació dels nous pressupostos, estem treballant en el següent:

    - El conveni que se signarà amb el Consell Comarcal del Maresme per a l’externalització de la neteja viària.

    - L’adjudicació administrativa del Bar - Restaurant del Complex Esportiu Maria Bosca.

    - El concurs per a l’adjudicació de la neteja dels edificis municipals.

    - La definició del perfil que cal que tingui la persona que ocupi el nou lloc de treball de consergeria i manteniment de l’Escola Francesc Macià i el Complex Esportiu Maria Bosca

    - La preparació del concurs per a l’adjudicació de les obres per posar en marxa el dipòsit d’aigua de boca del Morro Negre i el de la urbanització del camí de Can Prat (aquest es podrà fer gràcies a un pla que ha engegat la Diputació de Barcelona per a la consolidació de camins rurals i, per tant, no té res a veure amb les subvencions quadriennals que són les que possibiliten la posta en marxa del dipòsit de l’aigua i que farà possible l’any vinent la urbanització del camí de Can Badoret).

    Fins la propera setmana. J.R.

                                        

     

    Informe d’Alcaldia nº55 – 13 de Març de 2017

    Benvolguts i benvolgudes:

    Quan les coses es comencen malament, acostumen a acabar malament.

    Em refereixo a la mort d’una femella de senglar que va succeir aquest dissabte passat, abatuda per un caçador en un lloc inadequat del nostre municipi. Aquesta història començà quan un bon dia algú trobà aquest animal, encara petit, i se’l va endur a casa seva -primer error-, en el moment que es fa gran i ja no es podia tenir, se’l va deixar en llibertat -segon error-. L’animal, que ja havia perdut la seva supervivència natural, es va quedar al voltant del poble i alguna gent li va començar a donar menjar -tercer error -. Un animal salvatge, com és un porc senglar, ha de viure al seu hàbitat natural i no és digne per al propi animal que intentem domesticar-lo; convertint-lo en un animal domèstic li hem negant la seva pròpia idiosincràsia i l’hem denigrat a dependre dels humans, tot i que de totes maneres no deixava de ser un animal potencialment perillós, i més en l’actualitat, doncs anava amb tres cries i la femella podia atacar immediatament en el moment que les veiés amenaçades.

    De la mateixa manera, és un error que alguns caçadors escampin menjar en forma de pa sec pels boscos, doncs els animals ja tenen les seves maneres naturals de trobar els aliments que els hi calen per a la seva supervivència. Cal tenir respecte per la natura, no podem, pel gaudi d’alguns, trencar l’estabilitat ja tant maltractada dels espais naturals i sobretot cal que el lícit esport de la cacera no serveixi per denigrar als animals, encara que aquests ja siguin morts, con s’ha vist en alguns vídeos que corren per les xarxes.Però, l’error més gran de tots, ha estat la manera en que s’ha mort aquest animal, que malgrat ser animal cinegètic, malgrat que el dia que es va abatre era jornada de cacera, doncs la veda no comença fins el 26 de març, malgrat tot, es va realitzar en un espai on no es pot caçar, doncs hi ha una franja de protecció que marca la llei estatal de cacera 4/1989 de 27 de Març i, en quant a les zones de seguretat, la llei de cacera 1/1970 del 4 d’abril que defineix clarament els llocs de dins els espais cinegètics on no es pot efectuar cap tret, ni amb arma de foc, ni amb cap altre tipus d’arma. El fet de transgredir aquesta norma d’obligat compliment va provocar una gran alarma social, pel lloc on es va fer i l’hora en la que varen passar els fets, doncs actuacions d’aquest tipus fereixen la sensibilitat de les persones i provoquen escenes que, sobretot la canalla, no hauria de presenciar. Per tot això, des d’aquest Ajuntament condemnem els fets i demanem que no es torni a repetir mai més cap cas similar.Voldria deixar clar també que, en el moment que des de l’Ajuntament detectàrem el problema i davant la necessitat de fer alguna cosa, abans que passés res irremeiable, jo personalment em vaig posar en contacte amb el Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya i després de diverses converses amb el Director General, l’única cosa que en vaig treure va ser que passéssim el problema a la societat de caçadors del poble, doncs no existeix cap altre protocol per donar solució a aquest tema. Així ho vàrem fer.També vull informar que aquets fets s’han posat en coneixement dels Agents Rurals i aquests ho han fet a la vegada amb els Mossos d’Esquadra i que la propera setmana s’ha citat al presumpte autor dels fets a una reunió conjunta entre els dos estaments oficials i jo mateix per escoltar a la persona i que els agents defineixin les possibles sancions segons disposen les lleis de caça abans esmentades.

    P er altra banda, aquest diumenge passat vam gaudir d’ una jornada esplèndida que va començar amb el merescut homenatge a Jaume Anglada i Balada i on, en el transcurs del mateix, es va posar el seu nom a la sala de Plens del Ajuntament. Vam seguir la festa amb una lluïda actuació dels Capgrossos de Mataró i va finalitzar amb una esplèndida calçotada a l’espai de la Bassa Nova amb actuació musical inclosa.

    Voldria, des d’aquestes línies, donar les gràcies a totes les persones que d’una manera o altra han participat i/o col·laborat en aquests actes i molt particularment a l’artífex de la salsa per acompanyar els calçots, boníssima per cert, i sobretot a tots els voluntaris que en varen fer la preparació i la cuita, sense ells la festa na hauria sigut possible. Moltes gràcies!

    Fins la propera setmana.

    JR

    Informe d’Alcaldia nº 54 – 6 de Març del 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    El proper dijous 9 de març se celebra el Ple Ordinari de l’Ajuntament a les vuit del vespre amb el següent ordre del dia:

    A l’àrea d’Alcaldia,

    L’aprovació de l’acta de la sessió anterior i el despatx d’ofici.

    A l’àrea d’Hisenda i Recursos  Humans es donarà compte del Decret de l’Alcaldia núm. 14/2017 d’aprovació de la liquidació del pressupost municipal de l’exercici 2016, s’exposarà l’estat d’execució del pressupost municipal corresponent al 4t trimestre del 2016 i es plantejarà la modificació de les tarifes de l’Ordenança fiscal núm. 22 en la taxa d’ utilització de les instal·lacions municipals.

    A l’àrea de serveis s’aprovarà, si s’escau, l’encàrrec de gestió de la recollida  d’escombraries al Consell Comarcal del Maresme, i  també la gestió de la neteja viària.

    A l’apartat de mocions es debatrà donar suport al Pacte Nacional per una societat digital a Catalunya i es passarà a votació també donar suport al referèndum, al procés constituent i als Ens Locals i electes investigats per processos relacionats amb la sobirania.

    El Ple finalitzarà amb l’habitual apartat de precs i preguntes als regidors i, un cop tancat el torn, es donarà opció a qualsevol dels assistents que així ho desitgin a poder intervenir amb propostes   o preguntes.

    Els Plens Municipals són la plasmació de la delegació, que en les eleccions els ciutadans fan a les persones que els representen per a l’administració dels béns comuns, per això és important  assistir-hi i saber com s’estan duent a terme aquestes delegacions i poder comprovar “in situ” si es compleixen les promeses electorals.

    Aquesta setmana passada a la Llar d’Infants vam rebre la visita de l’inspector de la zona i aquest  ens va felicitar per les millores que s’hi han fet, en concret la construcció del magatzem exterior i l’obertura d’una porta a la part posterior que permet l’accés directe al pati i omple de   llum l’espai central de l’aula.

    Diumenge vinent celebrarem un homenatge a Jaume Anglada i Balada,  que fou primer Alcalde democràtic després de la dictadura franquista, i es durà a terme la col·locació d’una placa a l’entrada de la mateixa, per commemorar aquet fet.

    En Jaume, persona molt estimada al nostre poble, no solament es va distingir pel seu llegat polític en moments de canvis i incerteses,  sinó també com a dinamitzador cultural,  entre altres coses. De tots és conegut que fou el creador del Pessebre Vivent, dels Pastorets autòctons d’Òrrius, el Pont de l’Àgora i de tants altres projectes encaminats sempre a aconseguir la unió de tot el Poble.

    Seguirem la festa amb una demostració castellera a càrrec dels Capgrossos de Mataró i una calçotada a l’esplanada de la Bassa Nova. No hi falteu, en Jaume i la seva família s’ho mereixen.

    Fins la propera setmana

    J.R.                                                                                                                                                                                                                                                                                                 &nb

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
Ajuntament d'Òrrius
Plaça de l'Església, 5. 08317 Òrrius
T. 93 797 14 55 / F. 93 756 06 73
NIF. P0815200A
diputació de barcelona