tancar Tancar googleMaps

Ajuntament d'Òrrius

L‘Ajuntament / Transparència
  •  
  • L’ALCALDE T’INFORMA

    Informe d’alcaldia nº 60. 25 d’abril.
    Benvolguts i benvolgudes,

    Aquest dissabte passat vam fer la reobertura del nou Centre Cívic Can Mestres, aquest espai que, reobert, després d’un acurat rentat de cara, volem que sigui un autèntic centre cívic, on tingui cabuda tot tipus d’actes sòcio-culturals per a tothom, des dels més grans fins els més petits.

    El centre disposa d’un espai polivalent amb dues sales, una de més gran a la planta baixa amb ordinadors amb wifi lliure, on poder venir a estudiar, buscar informació, recerca de feina, fer-hi cursos...; un espai per a infants i famílies amb jocs diversos; taules per a l’estudi, jocs, tallers...; un futbolí i un ping-pong, altaveu Bluetooth per escoltar música a l’estona de trobada amb els amics per als joves; racó de punt de servei del Bibliobús amb bancs a l’entrada per llegir a la fresca o petar la xerrada amb els amics...

    Aquesta sala, en un moment donat, es pot convertir en saló de conferències, de concerts de petit format, espai per a lectura de contes, presentació de llibres, sala de tallers, creació col·lectiva..., o allò que calgui.L’ altra sala, al primer pis, disposa d’un espai més reduït per fer-hi tallers, equipada per fer-hi cursos, reunions, activitats de petit format..., i disposa d’una magnífica terrassa com a extensió.

    Can Mestres, a més, disposa d’un gran espai a l’aire lliure a dalt de tot que volem començar a rehabilitar i esperem comptar amb l’ajut de tot el poble en aquesta nova aventura, donat que és un espai meravellós on, en un futur, s’hi podran fer festes a l’estiu, concerts, recitals, activitats diverses, i que ampliarà l’oferta d’espais amb encant del nostre municipi. En els propers dies us farem arribar des de la regidoria de cultura quines necessitats tenim perquè ens doneu un cop de mà i fer-ho possible entre totes i tots.

    Aquest ajuntament, i molt especialment la regidoria de Cultura i joventut amb la Glòria Mateo al capdavant i la Gisela Bellavista com a responsable de dinamitzar el centre, esperem que pugueu gaudir a partir d’ara dels actes que s’hi aniran organitzant per a la promoció de la cultura, l’oci i la convivència ciutadana dels habitants del nostre municipi.

    A part d’aquests actes puntuals, sapigueu que el centre cívic està obert totes les tardes. Podeu consultar els horaris a la web de l’Ajuntament o al taulell del propi Can Mestres.

    Fins la propera setmana. J.R.

                       

     

    Informe d’alcaldia nº 59. 10 d’abril

    Benvolguts i benvolgudes:

    El Fons de Desenvolupament Regional Europeu (FEDER) és un instrument financer de la Comissió Europea que es va crear amb la finalitat d’ajudar econòmicament a les regions d’Europa per tal que totes convergeixin en el mateix nivell de desenvolupament. Aquest fons suposa una de les partides més grans del pressupost de la UE que afecten àrees com els transports, les infraestructures socials, la tecnologia de la comunicació, l’energia, el medi ambiental, recerca i innovació, la formació, la rehabilitació urbana i la reconversió industrial, el desenvolupament rural, la pesca, el turisme i la cultura.

    Les corporacions locals que es poden acollir directament a aquest fons són les de més de 20000 habitants i els Ajuntaments més petits ho podem fer a través dels Consells Comarcals, agrupant els municipis de la comarca. D’aquesta manera, en el Programa Operatiu (PO) de Catalunya 2016-2020, en la convocatòria Eixos Prioritaris 4 i 6, estem treballant conjuntament amb el Consell Comarcal en l’Eix 4 per les instal·lacions de producció d’energia tèrmica amb biomassa en edificis municipals i en l’eix 6, que és el que es refereix a la conservació i protecció del medi natural i la promoció de l’eficiència de recursos. Dirigirem les peticions cap a la rehabilitació d’espais urbans, accions per a la millora del coneixement del patrimoni cultural i natural i del seu potencial econòmic, la millora de la mobilitat a l’espai públic i l’accessibilitat als recursos turístics, amb la senyalització de rutes i itineraris, el foment del turisme de natura i el manteniment i construcció d’àrees d’oci, senders i camins.

    Continuarem informant.

    Fins la propera setmana.

    J.R.

     

     

    Informe d’alcaldia nº 58 - 3 d’abril                                  

    Benvolguts i benvolgudes:

    Ja fa alguns dies ens ha arribat la primavera i amb ella, a part de les al·lèrgies, aquella època en que tot comença a brotar i també totes aquelles plantes que en diem les males herbes.Sobre aquest tema vull recordar que l’any passat es va presentar al Ple Municipal una moció, que es va aprovar per unanimitat, en la que es declarava el municipi d’ÒRRIUS espai lliure de pesticides i herbicides per tal de millorar la nostre salut ambiental i física. D’aquesta moció passo a transcriure els acords que se’n deriven:

    1-Que aquest Ajuntament pren consciència de l’elevada toxicitat dels pesticides i herbicides, nocius tant per a l’entorn natural com per a les persones que els manipulen i per a aquelles que, d’una manera accidental, hi puguin entrar en contacte

    2-Que a partir del moment de l’aprovació d’aquesta moció, mai més al nostre municipi es tornaran a utilitzar aquests tipus d’herbicides i pesticides als espais públics que depenen d’aquest Ajuntament

    3-Adherir-nos a les actuacions que, des dels Ajuntaments del nostre país o directament des de la Generalitat de Catalunya, es duguin a terme per a la eradicació del seu ús.

    4-Aconsellar a tots els particulars que en els seus espais, ja siguin de cultiu com de jardí, s’abstinguin de la seva utilització per obtenir entre tots i per a tots un entorn més sostenible i saludable.

    Aquest Ajuntament en el tema que ens ocupa ha optat per actuar només ens els llocs on és imprescindible la neteja de les males herbes i sempre amb mètodes no contaminants, ja sigui estassant amb la magalla o amb màquina si el terreny ho permet o bé amb un mètode nou que estem provant que consisteix en ruixar amb una concentració de vinagre que com tots sabeu es un producte innocu que no contamina i que, segons sembla, actua sobre les arrels i atura el creixement de la planta.

    Des d’aquestes pàgines voldria aconsellar  a tots els particulars que en els seus espais no s’utilitzin cap tipus d’aquests productes, per a la salut del nostre entorn, però sobretot per a la pròpia salut dels que els manipulen. 

    Aquest divendres 31 de març en hem reunit a l’Ajuntament de Dosrius els alcaldes i regidors de Promoció Econòmica d’Argentona, Cabrera, Dosrius i Òrrius per tal de seguir avançant en la implementació del Pla Director i la definició estratègica dels municipis de la riera d’Argentona.

    En aquesta trobada s’ha fet un repàs a les accions realitzades conjuntament des de l’any 2011, quan van signar el conveni marc per al foment de l’ocupació d’aquests municipis. En aquest sentit s’ha abordat la necessitat d’enfortir la coordinació, així com la d’impulsar una imatge conjunta de marca que identifiqui el treball i sinergies que els quatre municipis duen a terme al territori per al desenvolupament econòmic local.

    La reunió s’ha valorat de manera molt positiva i s’ha aprofitat per definir les quotes de participació de cada Ajuntament i per consensuar alguns dels trets mínims que hauria d’incorporar aquesta futura marca.El Pla Director planteja un calendari d’acció de quatre anys i pretén implicar els agents econòmics del territori: administracions, comerços, empreses i entitats, amb l’objectiu de dissenyar projectes col·laboratius i mancomunats que siguin mereixedors de finançament supramunicipal i que permetin beneficiar les quatre localitats participants.     

    Fins la propera setmana.J.R.


    Informe d’Alcaldia nº 57 – 27 març 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    en el moment en que va començar l’arribada massiva de refugiats que fugen de les guerres que assolen diferents països i intenten trobar refugi a Europa, Òrrius es va oferir per acollir, dins de les nostres possibilitats, a persones que es trobin en aquesta situació desesperada.

    Com tots sabeu, el govern espanyol, que és qui té les competències en temes d’immigració, té bloquejades les fronteres i dels compromisos que va assolir no n’ha dut a terme ni un 10%, el que fa que, malgrat la gent del nostre país s’hagi manifestat reiteradament predisposada a l’acolliment i malgrat les institucions de govern de Catalunya tinguin preparats tots els protocols perquè es materialitzi, aquest acolliment no es pot dur a terme.

    Fos com fos, un cop estudiades les nostres possibilitats, vam arribar a la conclusió que, en el cas que algun dia es pugui tirar endavant aquest acolliment, i per les dimensions del municipi, podríem donar hospitalitat a una família. Per poder-ho fer ens vam posar en contacte amb la congregació religiosa propietària de Can Meuxa, casa que actualment està preparada i equipada per poder-hi viure, i els hi vam sol·licitar la seva cessió temporal amb aquesta finalitat i vam tenir una resposta positiva per part de les religioses. Ahir mateix vam tenir una reunió amb les responsables de l’ordre per lligar els detalls. Si aquesta arribada es produís, ja hem contactat amb diverses persones que s’han manifestat voluntàriament a fer-ne l’acompanyament.

    P el que fa a la problemàtica dels senglars, després d’una reunió amb els Agents Rurals, Mossos d’Esquadra, el president de la Societat de Caçadors d’Òrrius i l’Ajuntament, aquesta setmana s’ha publicat un Ban municipal on es comuniquen els acords que es van prendre. Si és del vostre interès, el podeu consultar a la cartellera municipal de la Plaça de la Constitució.

    Fins la propera setmana. J.R.

    Informe d’Alcaldia nº 56 – 20 març 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    la setmana passada el regidor David Vàzquez, que estava al capdavant de les regidories d’Educació i Joventut, em va presentar la seva dimissió per problemes professionals, en no poder conjuminar les seves tasques com a carter amb l’exercici dels seus càrrecs. Voldria dir que aquesta manera sincera d’actuar l’honora, doncs prefereix deixar el lloc de regidor, que em consta que li feia molta il·lusió, per deixar pas a un altre que el podrà desenvolupar amb més plenitud. Malgrat això, com m’ha manifestat personalment, queda a la nostra disposició per ajudar en tot el que calgui. Gràcies David. En la propera edició d’aquest informe anunciaré qui serà el seu substitut.

    Aquesta setmana, després de l’aprovació dels nous pressupostos, estem treballant en el següent:

    - El conveni que se signarà amb el Consell Comarcal del Maresme per a l’externalització de la neteja viària.

    - L’adjudicació administrativa del Bar - Restaurant del Complex Esportiu Maria Bosca.

    - El concurs per a l’adjudicació de la neteja dels edificis municipals.

    - La definició del perfil que cal que tingui la persona que ocupi el nou lloc de treball de consergeria i manteniment de l’Escola Francesc Macià i el Complex Esportiu Maria Bosca

    - La preparació del concurs per a l’adjudicació de les obres per posar en marxa el dipòsit d’aigua de boca del Morro Negre i el de la urbanització del camí de Can Prat (aquest es podrà fer gràcies a un pla que ha engegat la Diputació de Barcelona per a la consolidació de camins rurals i, per tant, no té res a veure amb les subvencions quadriennals que són les que possibiliten la posta en marxa del dipòsit de l’aigua i que farà possible l’any vinent la urbanització del camí de Can Badoret).

    Fins la propera setmana. J.R.

                                        

     

    Informe d’Alcaldia nº55 – 13 de Març de 2017

    Benvolguts i benvolgudes:

    Quan les coses es comencen malament, acostumen a acabar malament.

    Em refereixo a la mort d’una femella de senglar que va succeir aquest dissabte passat, abatuda per un caçador en un lloc inadequat del nostre municipi. Aquesta història començà quan un bon dia algú trobà aquest animal, encara petit, i se’l va endur a casa seva -primer error-, en el moment que es fa gran i ja no es podia tenir, se’l va deixar en llibertat -segon error-. L’animal, que ja havia perdut la seva supervivència natural, es va quedar al voltant del poble i alguna gent li va començar a donar menjar -tercer error -. Un animal salvatge, com és un porc senglar, ha de viure al seu hàbitat natural i no és digne per al propi animal que intentem domesticar-lo; convertint-lo en un animal domèstic li hem negant la seva pròpia idiosincràsia i l’hem denigrat a dependre dels humans, tot i que de totes maneres no deixava de ser un animal potencialment perillós, i més en l’actualitat, doncs anava amb tres cries i la femella podia atacar immediatament en el moment que les veiés amenaçades.

    De la mateixa manera, és un error que alguns caçadors escampin menjar en forma de pa sec pels boscos, doncs els animals ja tenen les seves maneres naturals de trobar els aliments que els hi calen per a la seva supervivència. Cal tenir respecte per la natura, no podem, pel gaudi d’alguns, trencar l’estabilitat ja tant maltractada dels espais naturals i sobretot cal que el lícit esport de la cacera no serveixi per denigrar als animals, encara que aquests ja siguin morts, con s’ha vist en alguns vídeos que corren per les xarxes.Però, l’error més gran de tots, ha estat la manera en que s’ha mort aquest animal, que malgrat ser animal cinegètic, malgrat que el dia que es va abatre era jornada de cacera, doncs la veda no comença fins el 26 de març, malgrat tot, es va realitzar en un espai on no es pot caçar, doncs hi ha una franja de protecció que marca la llei estatal de cacera 4/1989 de 27 de Març i, en quant a les zones de seguretat, la llei de cacera 1/1970 del 4 d’abril que defineix clarament els llocs de dins els espais cinegètics on no es pot efectuar cap tret, ni amb arma de foc, ni amb cap altre tipus d’arma. El fet de transgredir aquesta norma d’obligat compliment va provocar una gran alarma social, pel lloc on es va fer i l’hora en la que varen passar els fets, doncs actuacions d’aquest tipus fereixen la sensibilitat de les persones i provoquen escenes que, sobretot la canalla, no hauria de presenciar. Per tot això, des d’aquest Ajuntament condemnem els fets i demanem que no es torni a repetir mai més cap cas similar.Voldria deixar clar també que, en el moment que des de l’Ajuntament detectàrem el problema i davant la necessitat de fer alguna cosa, abans que passés res irremeiable, jo personalment em vaig posar en contacte amb el Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya i després de diverses converses amb el Director General, l’única cosa que en vaig treure va ser que passéssim el problema a la societat de caçadors del poble, doncs no existeix cap altre protocol per donar solució a aquest tema. Així ho vàrem fer.També vull informar que aquets fets s’han posat en coneixement dels Agents Rurals i aquests ho han fet a la vegada amb els Mossos d’Esquadra i que la propera setmana s’ha citat al presumpte autor dels fets a una reunió conjunta entre els dos estaments oficials i jo mateix per escoltar a la persona i que els agents defineixin les possibles sancions segons disposen les lleis de caça abans esmentades.

    P er altra banda, aquest diumenge passat vam gaudir d’ una jornada esplèndida que va començar amb el merescut homenatge a Jaume Anglada i Balada i on, en el transcurs del mateix, es va posar el seu nom a la sala de Plens del Ajuntament. Vam seguir la festa amb una lluïda actuació dels Capgrossos de Mataró i va finalitzar amb una esplèndida calçotada a l’espai de la Bassa Nova amb actuació musical inclosa.

    Voldria, des d’aquestes línies, donar les gràcies a totes les persones que d’una manera o altra han participat i/o col·laborat en aquests actes i molt particularment a l’artífex de la salsa per acompanyar els calçots, boníssima per cert, i sobretot a tots els voluntaris que en varen fer la preparació i la cuita, sense ells la festa na hauria sigut possible. Moltes gràcies!

    Fins la propera setmana.

    JR

    Informe d’Alcaldia nº 54 – 6 de Març del 2017

    Benvolguts i benvolgudes,

    El proper dijous 9 de març se celebra el Ple Ordinari de l’Ajuntament a les vuit del vespre amb el següent ordre del dia:

    A l’àrea d’Alcaldia,

    L’aprovació de l’acta de la sessió anterior i el despatx d’ofici.

    A l’àrea d’Hisenda i Recursos  Humans es donarà compte del Decret de l’Alcaldia núm. 14/2017 d’aprovació de la liquidació del pressupost municipal de l’exercici 2016, s’exposarà l’estat d’execució del pressupost municipal corresponent al 4t trimestre del 2016 i es plantejarà la modificació de les tarifes de l’Ordenança fiscal núm. 22 en la taxa d’ utilització de les instal·lacions municipals.

    A l’àrea de serveis s’aprovarà, si s’escau, l’encàrrec de gestió de la recollida  d’escombraries al Consell Comarcal del Maresme, i  també la gestió de la neteja viària.

    A l’apartat de mocions es debatrà donar suport al Pacte Nacional per una societat digital a Catalunya i es passarà a votació també donar suport al referèndum, al procés constituent i als Ens Locals i electes investigats per processos relacionats amb la sobirania.

    El Ple finalitzarà amb l’habitual apartat de precs i preguntes als regidors i, un cop tancat el torn, es donarà opció a qualsevol dels assistents que així ho desitgin a poder intervenir amb propostes   o preguntes.

    Els Plens Municipals són la plasmació de la delegació, que en les eleccions els ciutadans fan a les persones que els representen per a l’administració dels béns comuns, per això és important  assistir-hi i saber com s’estan duent a terme aquestes delegacions i poder comprovar “in situ” si es compleixen les promeses electorals.

    Aquesta setmana passada a la Llar d’Infants vam rebre la visita de l’inspector de la zona i aquest  ens va felicitar per les millores que s’hi han fet, en concret la construcció del magatzem exterior i l’obertura d’una porta a la part posterior que permet l’accés directe al pati i omple de   llum l’espai central de l’aula.

    Diumenge vinent celebrarem un homenatge a Jaume Anglada i Balada,  que fou primer Alcalde democràtic després de la dictadura franquista, i es durà a terme la col·locació d’una placa a l’entrada de la mateixa, per commemorar aquet fet.

    En Jaume, persona molt estimada al nostre poble, no solament es va distingir pel seu llegat polític en moments de canvis i incerteses,  sinó també com a dinamitzador cultural,  entre altres coses. De tots és conegut que fou el creador del Pessebre Vivent, dels Pastorets autòctons d’Òrrius, el Pont de l’Àgora i de tants altres projectes encaminats sempre a aconseguir la unió de tot el Poble.

    Seguirem la festa amb una demostració castellera a càrrec dels Capgrossos de Mataró i una calçotada a l’esplanada de la Bassa Nova. No hi falteu, en Jaume i la seva família s’ho mereixen.

    Fins la propera setmana

    J.R.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

     

     


                              

     

     

    Informe d’Alcaldia nº 53
    Com ja vaig informar en edicions anteriors, dijous 16 de Febrer vam aprovar en un Ple extraordinari els pressupostos d’enguany. A l’informe nº 47 exposava d’on provenien els ingressos que té el nostre Ajuntament i ara toca explicar amb quins criteris han estat elaborats i quines són les principals partides a què es destinen:
    - Per un costat hem tingut molt clar que no volem tocar les butxaques de tothom i per això mantenim els mateixos barems a impostos com l’IBI, l’Impost de Vehicles i les taxes municipals, que són els que abasten més quantitat de ciutadans i ciutadanes.
    - Per altra banda, hem incrementat les partides dedicades a totes aquelles coses que repercuteixen directament al personal. Al capítol de despeses, una part molt important radica en el capítol primer: 278.300€. A part de tot el personal de plantilla, hem creat una plaça nova amb la introducció de la figura d’un encarregat de manteniment/conserge per al Centre Esportiu Municipal i l’Escola Francesc Macià, hem posat en plantilla al Secretari del Jutjat i hem fet un contracte definitiu a la Dinamitzadora del Centre Cívic Can Mestres. També hem ampliat a jornada completa l’oferta de plaça per a dos socorristes de la Piscina Municipal per a l’estiu. Tot aquest paquet inclou també les dietes i les assistències al Plens Municipals, Comissions Informatives i Juntes de govern dels càrrecs electes. 
    - En el capítol segon, que és el de despeses de béns corrents i serveis i que inclou les reparacions de manteniment, els arrendaments, materials, subministres, comunicacions, assegurances, festes populars, neteja de carrers, edificis municipals, escola, llar d’infants i altres treballs que encomanem a empreses foranes, comporta un import de 541.250 €. Aquí cal destacar la contractació d’una empresa per a l’externalització de la neteja viària, cosa que permetrà als dos membres de la brigada municipal dedicar-se plenament a les reparacions extraordinàries i als manteniments habituals del poble, de les que informaré més endavant i que suposarà un important estalvi. 
    - L’altre capítol important radica en les inversions que enguany pugen 160.000 € que es reparteixen entre la posta en marxa del dipòsit del Morro Negre, gràcies en part a una subvenció de la Diputació de 80.000€, la millora del Camí de Can Prat des de l’Escola fins a la cruïlla del Camí de Can Blanc, amb 50.000 € també de la Diputació, la claveguera definitiva del Mirador per un import de 23.800 € i el projecte de remodelació de la Sala Polivalent Municipal encara per definir. Tot, això amb els arrodoniments pertinents arriba a la quantitat abans esmentada.
    Cal dir que, amb les despeses financeres, transferències corrents i passius financers, arrodonim uns pressupostos per un import total de 1.140.000 €.
    Com podem veure, aquests pressupostos estan pensats per a la millora de la vida i convivència de tots els ciutadans i ciutadanes del nostre poble. 
    Esperem poder donar compliment a tot. La nostra voluntat hi és tota. 
    Aquesta setmana, per acollir-nos al Pla de millora de carreteres de la Diputació de Barcelona, hem enviat al Diputat Delegat d’Infraestructures Viaries i Mobilitat, Sr. Jordi Fàbrega Colomer, la petició de canvi de traçat en alguns punts de la carretera BV- 5106, que comença a la rotonda dels Quatre Rellotges, passa per Òrrius i acaba a la Roca del Vallès. Som conscients que tota la carretera és de traçat sinuós i complex, sobretot en el tram de la rotonda fins el nostre poble, doncs d’aquí cap a la Roca, en tractar-se d’una construcció molt posterior, ja es va fer el plantejament amb uns altres criteris més moderns. Un cop estudiat aquest traçat, hem detectat cinc punts que ens semblen els més perillosos, que són: El revolt de Can “ Poi”, el pont de Bau, el primer revolt de la vinya de Can Jordi, el pont de la riera de Riudameia i el Pont de Can Feliu. Sabem que possiblement es podrien citar altres trams però, al nostre criteri, aquests són els més perillosos. Tenim el compromís per part del Departament de precedir el proper any a pavimentar totes les cunetes de la carretera, com ja es va fer en alguns revolts, cosa que ha facilitat molt la circulació, doncs els cotxes poden circular més arrambats al voral. En el moment que tinguem la resposta, seguiré informant. 
    Pel que fa a la sol·licitud de pintar les marques discontinues centrals de la carretera, segons els tècnics del Departament el codi de Circulació no les permet en traçats de l’amplada de la nostra i amb això ens trobem en un carreró sense sortida. En mostra de bona voluntat ens han repintat els vorals, que no és mala cosa, menys és res.
    Fins la propera setmana. J.R.

     

           

     

    Informe d’Alcaldia nº 52

    Benvolguts i benvolgudes:

    Uns pares del nostre poble han portat a l’Ajuntament un document de la fiscalia en què es manifesta que, per manca de proves, s’arxiva la causa incoada contra el seu fill i altres pels incendis de l’estiu passat i crec que és el moment de què, tots plegats, fem una sèrie de reflexions.A Òrrius existeix una certa tradició que consisteix en què alguns adolescents de la nostre comunitat es dediquin, sobretot a l’estiu i en nits de festa, a destruir i rebentar allò que els hi passa pel cap sota la rialleta i condescendència d’alguns adults. Els fets ocorreguts al poble des de la Plantada del Maig fins l’estiu de l’any passat, així ho demostren. Es van atacar ben comunitaris, senyals de trànsit, portes dels vestuaris del poliesportiu, es va destruir d’una manera intencionada el menjar preparat per a les festes, es va violentar la porta del magatzem de l’escola, i es van provocar incendis que, a banda dels danys materials, podien haver esdevingut un gran drama, doncs en aquests casos, es posen en perill vides humanes. En un d’aquests incendis es produïren greus perjudicis morals i materials a uns veïns del nostre poble que han hagut d’afrontar amb el seu patrimoni els danys causats.Analitzem els perjudicis: Totes aquestes accions reporten a l’erari públic una sèrie de despeses que suposen molts diners i que surten de la butxaca de tots els contribuents i que, de no ser així, es podrien dedicar a altres coses per millorar la vida del nostre poble; feina extra per a la Brigada Municipal que mentre es dedica a reparar malvestats no fa altres coses de més profit; danys gravíssims a la propietat privada amb el que això comporta de dispendi material i els conseqüents danys morals que reben les persones que els pateixen... Per tot això cal que amb tranquil·litat i serenitat ens plantegem com afrontar i trencar aquesta dinàmica tant poc edificant i que tants perjudicis morals i materials comporta.Cal, doncs, que tots plegats ens posem a la tasca ara que encara hi som a temps i que per sort no han passat desgràcies personals. Cal que les famílies amb adolescents parlin molt amb els seus fills perquè prenguin consciència de que fets com els de l’any passat no tenen res de divertit i que només porten desgràcies. Sé per experiència pròpia que això és molt difícil, però cal fer-ho, perquè part dels perjudicis ja esmentats es tornen cap a les pròpies famílies, que pateixen isolament del seu entorn en una comunitat en la que ens coneixem tots. Els perjudicis morals que es poden patir dintre d’una família on un membre jove ha estat assenyalat com a possible culpable poden ser irreparables.Cal també que tots hi posem de la nostre part i que no col·laborem amb el nostre beneplàcit i la nostra condescendència a animar a accions reprovables d’aquesta mena. Cal que tota la comunitat estigui amatent per evitar, dins les possibilitats de cadascú, que fets com aquests es puguin tornar a repetir en el nostre poble. Per part de l’Ajuntament ens comprometem a extremar la vigilància a través dels Mossos d’Esquadra i procurar per tots els mitjans possibles que puguem passar una bona temporada.A Òrrius es viu molt tranquil, no ho espatllem. Fins la propera setmana.

     

    Informe nº 51

    Benvolguts i benvolgudes,

    El proper mes de juny farà dos anys de les darreres eleccions municipals i durant tot aquest temps, des de l’equip de govern hem procurat sempre estar en bona sintonia amb els companys de l’oposició i això ha estat molt fàcil, doncs aquí a Òrrius, per part de tothom, sempre hem posat per davant el bé del poble abans que els objectius de partit.

    Com tots sabeu, fa molt poc temps que, arrel d’una proposta del portaveu del grup de Convergència i Unió, Francesc Garrido, va passar a formar part del govern municipal la Glòria Mateo Cuquet, que va assumir les carteres de Cultura i Esports.

    Després de valorar la situació on quedaven els dos regidors restants, hem acordat, de comú acord, que també passin a formar part del Govern la Roser Cuquet i Giró assumint les carteres de Comerç i Habitatge i en Francesc Garrido i Verdugo amb les d’Innovació Tecnològica i Transparència, quedant així tots els membres del consistori en tasques executives. A partir d’aquest moment, som els set regidors de l’Ajuntament treballant en un projecte comú per tirar endavant el poble de la millor manera possible.

    Aprofitaré aquesta ocasió per parlar de les retribucions de l’Alcalde i els regidors del nostre Ajuntament: En els pobles petits com el nostre, la Generalitat de Catalunya preveu que dos dels regidors puguin ser donats d’alta a la Seguretat Social amb una dedicació total del 75%, i això comporta una entrada a les arques municipals de 13.129,32€ l’any. Aquesta plaça la cobria amb anterioritat la Sra. Anna Sala i Font. En donar-se de baixa aquesta, perdem l’ingrés i, per tal que això no succeeixi, ha ocupat aquesta plaça la Sra. Roser Cuquet i Giró, que és qui, per les circumstàncies personal, la pot assumir. Malgrat això, ni l’Alcalde ni cap regidor cobra cap sou per l’exercici del seu càrrec, doncs la regidora que està donada d’alta cedeix els diners per cobrir les dietes, generades per les seves tasques, de tots els regidors. Es perceben per altra part les assistències als Plens Municipals, les Juntes de Govern i les Comissions Informatives, tal com es reflecteix en els pressupostos municipals.

    Fins la propera setmana

    J.R.

    Informe nº 50 

    Benvolguts i benvolgudes,
     
    Amb l’afany de fer arribar a tothom que hi estigui interessat els fet que succeeixen al nostre poble els projectes que tenim a l’Ajuntament i, en general, explicar el dia a dia d’Òrrius, hem arribat a l’informe nº 50.
     
    Va ser l’1 de febrer del 2016 que vaig creure que seria interessant editar setmanalment aquest periòdic per apropar més la Casa de la Vila a tothom i des d’aleshores he mantingut aquest exercici d’aproximació ciutadana que, a banda de donar notícies, demostra que la vida del nostre poble és ben viva. I ja en són 50 i això vol dir que, en tot aquest temps, cada setmana han passat coses, unes de més importants que d’altres, unes de més interessants que d’altres, però que, tot plegat, són la nostra realitat i, perquè no, la nostra història local, petita com toca, però nostra.
     
    Crec, pels comentaris que vaig rebent, que cada cop hi ha més persones que accedeixen des del seu ordinador ó mòbil al web de l’Ajuntament per llegir aquests informes, fet que, per si sol, ja compensa l’esforç de la seva elaboració, doncs, quantes més persones estiguin informades de la nostra realitat, menys possibilitats hi ha de malentesos i falses expectatives es poden generar per la manca d’informació.
     
    En informes passats he parlat de l’elaboració dels pressupostos que estem treballant per al 2017. Hi explicava els ingressos que
     
Ajuntament d'Òrrius
Plaça de l'Església, 5. 08317 Òrrius
T. 93 797 14 55 / F. 93 756 06 73
NIF. P0815200A
diputació de barcelona